Saturday, March 15, 2008

Kan Ett Piller Få Mig Att Le?

Jag lever i min verklighet. Lever i
min skit. Vill inte andas längre.
Vill inte försöka. Med böcker
på lungorna och med krav tunga
som tegelstenar på axlarna, vill jag
bara vila. En sömn som aldrig tar
slut. Med brännande blickar i
ryggen, vill jag bara försvinna.
Med alla jävla sociala prövningar,
som ger mig ångest. All osäkerhet
som flödar i mig blir till skakningar
och kramp i bröstet. Gör det tungt
att andas. Gör det tungt att leva.
Varför är jag ledsen? Varför gråter
jag? Skapar jag inte mina egna
problem? Borde jag inte kunna ta
mig ur dem då? Och fuckingjävla
Zoloft. Cipramil, Fontex, Seroxat.
De säger att jag är sjuk. Men är
det inte bara ett annat namn för
Alvedon och Ipren? Kan ett piller
lyfta böcker och dämpa skakningar?
Kan ett piller ge mig livslust igen?
Kan ett piller få mig att le?

1 comment:

Veronica said...

om du inte litar på dom så ta dom inte