Tuesday, June 11, 2013

Fingeravtryck

Länge har jag vandrat bland de andra
De med långa fingrar som fläckat ner min hud
I världen där jag alltid var missanpassad
Hade de röster som viskade knastrande oljud

När deras vassa händer skar genom mitt kött
Blev alltid en djup längtan inuti mig uppväckt
Jag bar på något tungt mellan mina celler
En hemlighet inom mig som ville bli upptäckt

Var gång de snuddade vid mitt yttre
Lekte jag att jag var någon annan, något korrekt
Som de skulle nå, som de kunde förstå
Någon som skulle förtjäna deras kärlek och respekt

Jag använde mig av grovt sandpapper
För att sudda ut sotiga fingeravtryck från min hy
Var gång, lämnad med en länsad kropp
Attackerade jag mig själv med min egen avsky

När jag blickar tillbaka över helheten
Trots alla snedsteg, trots en dovt ärrad kropp
Har jag inget förlorat, inget är förstört
Snarare har jag skapat mig framtidshopp

No comments: