Saturday, November 09, 2013

Du har inga broar bränt

Du har inga broar bränt, fastän de står där i ruiner
Och spelar det någon roll för dig - när det ändå inte är du som ska passera dem - du kallar oss; att marschera dem!
Allt det som hänt, ansvarar ingen för, och du förstår inte, att det ibland är fel att INTE agera.
Där står du passivt agressiv, säger att du har ryggen fri, men
varför, måste du då försvara dig?
Med smygelaka kommentarer, behandlar du oss som utbytbara, bryter ner vår kritik med din jävla retorik
Fattar du inte skillnaden på fakta och etik?
Men, vi är din enda barnaskara
Och varför, betyder vi inte mer än såhär?

Du säger "sluta upp med det där! jag älskar er mer än något annat på denna jord"
Men dina gärningar lever inte upp till dina ord!
Tro inte att vårat band klarar vad som helst, bara för att vi är skapade ur ditt kött, ur ditt blod
För vi kommer fortfarande i andra hand
Ska detta repareras så är det på dina villkor - vi ska helt enkelt gilla läget
Jag trodde du hade lärt dig mer av allt som hänt under dessa år

Nu skulle du troligtvis påpeka, att det är jag som inte förstår, att jag inte ser hela bilden
Och jag kan aldrig vinna mot dina argument
men bara för att du vinner varje diskussion, varje krig med ord, så betyder inte det att du har rätt
Ser du inte att det stigit dig åt huvudet?

Du har inga broar bränt, fastän de står där i ruiner
Vad som är gjort är gjort, jag ser min del, jag ser att jag också gjort fel
För jag stod bara envist och betraktade branden, min tystnad förlamade stämbanden
Du vill inte ta ansvar,
Du vill bara glömma och gå vidare, men utan att ta oss på allvar
missar du att se att skadan är större än den någonsin varit förut

No comments: